Etkili Dualar Dua Sitesi

Adetliyken Yapılabilecek İbadetler-Nihat HATİPOĞLU

4.785
Adetliyken Yapılabilecek İbadetler-Nihat HATİPOĞLU

Adetliyken Yapılabilecek İbadetler-Nihat HATİPOĞLU

Adetliyken Yapılabilecek İbadetler-Nihat HATİPOĞLU
Adetliyken Yapılabilecek İbadetler-Nihat HATİPOĞLU

Adetliyken Fatiha suresi dua niyetiyle okunabilir . Bununla birlikte Kur’andaki duaya benzeyen ayetler de Kur’an okuma niyetiyle değil de dua amacıyla okunabilir .

Örneğin; Rabbena atina fiddünya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi. Aynı şekilde sevinçli bir haber alan bir kişi Elhamdülillah diyebilir. üzücü bir haber duyan ise İnna lillah ve inna ileyhi raciun diyebilir. (İbrahim Halebi, Halebi, Sağir, s.37-39; İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293)
İmam Malik’e göre hayızlı kadın mazeretli olduğundan ve Kur’an okumaya da muhtac olmasından dolayı cevaz vermiştir. Fakat hayız kanı kesildikten sonra gusül etmeden önce kuran okuyamaz. (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslami, 1/471) Diğer şekilde zikir çekebilir dua edebilir. Bunlara bir mani yoktur.
Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur.
Hayızlı vede nifaslı kadınların yada cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında, tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v)’e salat ve selam getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur. Hayız ve nifaslı halde olanlar, Kur’an-ı Kerim’i okuyamamakla beraber, kur’an dinleyebilirler.
Kur’an Kursu hocalığı yapan bir kadın, adet halinde öğretim işini yardımcısına yaptıracaktır. Yardımcısı yoksa Hanefi ulemasından Kerhi ve Tahavi’ye göre öğretimini devam ettirecektir.
Kerhi: öğretmen hanım hayız halinde kelime kelime, Tahavi ise, yarımşar ayet söylemekle öğretim yapılmasında ‘beis yoktur‘ demişlerdir. Netice itibariyle İslam alimlerinin çoğunluğu Hanefi, Şafii ve Hanbeli mezhebine göre hayızlı ve cünüp olan Kur’an ayetlerinden okuyamaz . (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslami, 1/471)

 

Etiketler:

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.